olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

änglapasset

Kategori: Allmänt

När jag hade började träna med Maria blev det tidigt en grej av att hon alltid hade döskallar po kläderna. För att jag skulle veta hur jävligt det skulle bli. 
Men en vacker dag ville hon visa upp en annan lite mjukare sida och hade en ängel po tightsen. Skönt tänkte jag då blir det lite lugnare! Ha! Så fel man kan ha! 
Det passet har fortfarande rekordet po hur snabbt hon fått tyst po mig, 2 minuter Max! Det var då jag insåg att jag var försökskanin. Om jag överlevde  då vågade Maria också köra det 😜
Nåja idag gjorde vi om det. Änglapasset består av 6 olika övningar där man gör 31 repetioner av allt. Däremellan gör man 10 burpees. 
Så jag körde po. Har längtat efter att få köra slut po mig så det var till och med så att jag ökade lite po slutet för att komma upp i åtminstone 85 % av max.
Så det kändes skönt eller var det det faktum att jag inte gjort nått sen 7 km pw i fredags. Kanske jag behövde vilan.
Nåja första omgången burpees hoppade jag. Po  de sista omgångarna kröp jag. Förutom den allra sista då Maria lovade att bjuda po middag ifall jag hoppade. Med rätt motivation så 😉. 
Lovade och lovade? Jag tolkade hennes grymtade som ett ja i alla fall. 😂🤣
Allt avslutades med 1031 meter i roddmaskinen och även här körde jag ända in och igenom kaklet 
Maria påstod att så länge jag pratar har jag mer att ge så jag kom nog bara upp i 87% av max!
Efteråt var det den sköna känslan när man sitter i soffan.  Dricker lite kaffe, känner hur den blöta t-shirten blir kallare och kallare men inte orkar gå in i duschen. Den känslan har jag inte känt po länge!

När jag sitter där i soffan kommer Hanna och erkänner vilken besvikelse hon är. Hon kommer definitivt inte att få ett vykort när jag åker till Rumänien. 
En annan besvikelse är att ingen,  jag menar INGEN sa nått om mitt skägg! Jag som hade hittat en barberare i Kävlinge och trimmat det! Inte ens Maria sa nått trots att jag hintade till henne att jag var där igår!


Jag menar vem kan ha missat detta? Tydligen både Maria, Hanna och min ohängde svåger!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: