olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Stora äppledan!

Kategori: Allmänt

Ligger i hängmattan efter att ha huggit ett bra lass med ved och sedan staplat  den i källaren.
Uppe po taket håller storkarna po att klappa med näbben.  Ser ut som att de bråkar eller nått.
Här är fullt med storkar. Vart man än tittar mot himlen ser man hur det svävar en fågel. Jag börjar räkna men de är så många och rör sig så mycket att jag ger upp när jag kommit till Elva. Småfåglar flyger upp under storkboet  som om de har sitt bo där! 
Tittar upp i äppelträdet som skuggar mig. Undrar om jag kommer att få ett äpple i skallen. Kanske man borde haft hjälm!
Det är sen eftermiddag.  Kanske till och med tidig kväll. Om en liten stund kommer nån att blåsa i hornet som en signal att maten är färdig. 
Jag tittar bort mot kyrktornet. Där det skymtar bakom grenarna.  Ser hur den nedgående solen lyser upp taket!








Efter middan tar vi och spelar volleyboll. Mitt lag vinner så klart. Om jag får räkna. 
Sen när mörkret fallit går vi bort till tyskarnas stora svarta tält och lyssnar po när de spelar och sjunger runt elden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: