olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Scouting för mig

Kategori: Allmänt

Dagen började som vanligt med att jag städade toa och dusch. Jag har instiftat en liten regel för att hålla dem rena och det är att ingen använder dem 😁

Sen tog jag och körde igenom semesterschemat. Var väl inte så sugen, speciellt inte när den enda lediga, skuggiga platsen var framför huset där det är risk att få en takplatta i skallen!
Semester schemat består av fem övningar. Planka där jag växelvis tar po axlarna, squathopp framåt, armhävningar, utfall bakåt och växelvis rör armbågarna med knäna. Varje del görs i 40 sekunder sen tar man en minut vila innan man börjar om. Repetera valfritt antal ggr 😁
Sen tar man och kör växelvis  10 burpees och 10 squathopp under 10 minuter

Svettigt värre !

Tänkte sen vila ett tag i hängmattan, duscha, äta och sen sätta igång pizzaugnen. Har jag nämt att jag blev ansvarig för den?
Nå jag han ligga i 10 minuter en kvart innan Anna kom och bad mig börja elda för de behövde sätta igång tidigare än vad de sagt innan. 
Har jag nämt hur varmt det är? Redan innan man försöker få upp temperaturen i den vedeldade ugnen till varmt!
Så med Manuels hjälp och en kompressor eldade vi upp ugnen till 300 grader. Och bakade pizza 😁
Nr vi väl var klara kom italienarna och visade hur man egentligen skulle göra 😂
Sen var det kväll. Alla,  åtminstone de flesta hade nått ätbart från sina egna länder.
Sverige bidrog med en påse turkisk peppar som det bjöds friskt po. Konstigt nog tog inte så många en andra omgång 🤔
Nåja det mesta av maten försvann så som den kan när det finns en flock scouter i närheten. Så denne stackare. För kvällen anförtrodd med den officiella kameran fick gå amrap po äppelkaka för att överhuvudtaget få något att äta. Nadia kom med en mugg med nån suspekt vätska i. Och till min förtjusning bestod den av hylleblomsaft. Sorry Maria jag kan ju inte va otacksam och säga nej när de bjuder po nått de gjort själva 😉

Sen blev det lekar och dans. Det hade gjorts upp en spellista med låtar från alla länder. Så nu har de fått lyssna po riktig musik som WilmerX och Perikles. 

Om ni undrar vad scouting är så är det för mig just detta. Att man är nånstans i en by po den rumänska landsbygden.  De som vill dansar  hittar po danssteg och resten följer så det blir nå form av mer eller mindre synkroniserad dans. Några sitter vid elden. Andra sitter och pratar po sitt håll. Nån håller po med pois och nån myser tillsammans i en hängmatta medan de betraktar de andra!
Allt efter eget intresse! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: