olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Försommar

Kategori: Allmänt

Det e så härligt nu. Saven har stegit, både i maj å träden! svalorna ilar in å ud i karporten. De har ännu inte förstått att det e min karport!
Var ude å körde rapsfälten lyste så gula. Jag vevade ner rudan å doften var bara så underbar.... sen kom jag förbi en som sprutade po åker å då tog doften slut (den goda !) Det var nästan jag tänkte ta ett kort men jag kan inte få ett foto som gör det gula rapsfältet rättvisa så jag struntade i det!
Denna årstiden e det livsfarligt att vara ute.... Det e ju jättesvårt att hålla koll po trafiken när töserna börjar gå lite lättklädda!
I mina ögon e Trolleholm ett av skånes ( å därmed universums) vackraste slott. En fördel med det nya jobbet är att jag passerar trolleholm po ett annat sätt än vad ja e van. Nu kommer jag körande genom allén upp mot slottet.( PO tal om allé kommer jag osökt att tänka po scout -86 å de fransyskor som bodde hos oss.)
En nackdel med det nya jobbet är att de INTE har en frys i personalrummet. Var ska jag nu ha mina glassar??
I serien TVprogram jag minns har turen kommit till Onedinlinjen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: