olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

När jag dött!

Kategori: Allmänt

Detta inlägget skulle handlat om vänskap eller om kärlek eller om de jävla harjävlarna som e värre än kamikazeigelkottarna! men när jag körde i det vackra skånska landskapet föll en melankoli över mig och jag kom att tänka po hur jag vill ha det när jag en gång dör!
  1. Jag vill INTE brännas utan jag ska begravas i kista(ek? ingen piiiipgran i alla fall!) Med i kistan ska min swiss vara, klädsel... Som ni säkert gissat, t-shirt å jeans!
  2. Po min begravningsplats ska det planteras ett lövträd, gärna bok som kan ge en rejäl skugga. Resten av gravplatsen skall vara täckt av gräs eller nått så att det räcker om man kör med trimmer nån gång per år. Helst ska platsen ligga po en höjd så att man har utsikt men det finns väl inte så möed att välja po po Eslövs kyrkogård!
  3. Stenen skall vara typ runsten. po den skall det ristas in en rund ring med prick i (jag har gått hem) mitt namn och födelse/dödsdatum!
  4. Om nu nån vill minnas mig po plats ska de ta en stol med sig sätta sig i skuggan av trädet och läsa en bok, eller dricka en öl eller vad ni vill.Obs sätt inte dit en massa blommor som bara vissnar
  5. Själva begravningen spela den enda psalm jag gillar "härlig är jorden" och trumpeta taptot när jag sänks ner. för övrigt så inget religiöst trams. för det tror jag inte po. Å andra sidan så är begravningen till för de som kanske kommer att sakna maj! Klädsel om möjligt, t-shirt å byssor!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: