olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Mat jag minns

Kategori: Allmänt

Nu kommer det äntligen mitt inlägg om maträtter/middagar jag minns!
men först måste jag ge en liten viltrapport. Å som ni säkert kommer att mårka har jag bytt ort för arbetet så det blir lite nya ställen. 
Po väg ut från Stehag precis vis rökaholmsomsorg stod det ett rå po krönet.
Vid avtagsvägen mot Haga kom det två ridande töser!
 
Tänkte åsså ge er dagens Rumänien bild
Jag å Helen dansar po avslutningsmiddan för vi behövde inte nån tangocharmör ;-)
 
Så nu till maten!
  • Först måste jag nämna söndagsbroilern vi åt varje söndag med potatis, sås, gelé, pressgurka....
  • Fars äggakaga
  • blodkorv med lingon å grädde
  • Den cog au vin jag gjorde när jag fyllde 25
  • flygande jacob!
  • T-bone steaken i Houston Texas
  • Moster Majs påskamiddagar (lamm) med karamellpudding till efterätt
  • mormors köttbullar
  • När vi åt duva po vittskövlegård
  • fruktsoppan som åts till söndagslunch po hajkerna när jag var patrullscout!
  • Alla gåsamiddagar inklusive de med svartsoppa!
  • den ruttna hajen po Island!
  • myran jag åt po Våga inför de waelsiska flickscouterna
  • chokladfonduen vi åt po en planeringshelg inför Hand i hand
  • vitlöksmajonässen po hand i hand
  • morbror Knuts stekta potatis!
  • Moster Ingas hylleblomssaft!
å mycket mer
nu ytterliggare en bild från Rumänien po middan vi fick hos Nicu 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: