olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Nätter jag minns

Kategori: Allmänt

I påskas körde vi en natt mellan Buda å buka! Jag sov ca 20 minuter den natten å det har fått maj att tänka po andra minnesvärdanätter. Iallafall så kommer jag ihåg dem! Å de är inte i kronologisk ordning utan snarare efter hur starkt jag minns dem eller det var så när jag började tänka efter. nu är det mer hipp som happ!
  1. Greyhoundbus genom USA september 1990 landade po newark flygplats å tänkte att dte var bäst jag åkte till ett lugnare ställe så jag satte mig po bussen till Miami bara 27 timmar. Detta innebar att jag var igång 36 timmar innan jag fick sova!
  2. Vinterhajk. När jag hade suttit eldpost mellan 2-3 som alltid tittade jag in i vindskyddet och såg Alvar och såg Katta. mellan dem var det en liten blå fläck min sovsäck!
  3. tidigt 80-tal. var uppe i Västergötland  hos Harry å Karin. Å jag fick maginfluensa. Var nog första gången jag fick det. Trolig skurk var leverpastejen hemma hos Siv Å Kjell (i Karlsborg)
  4. midsommar 1990. Jag å Johan skulle inte göra nåttt vilket slutade i att vi körde (Johan körde å jag drack upp champagnen som vi hade å fyra flaskor öl) till Åhus. Väl framme hade vi bara 110 kronor tillsammans å det kostade 90 att komma in! Nästa dag skällde Mor po maj medan Far bara tyckte det var bra att vi roade oss!
  5. Min 20 årsdag började po en greyhoundbus mellan San antonio Texas å Denver Colorado. Hade köpt en paj när vi stannade vid McDonalds å när klockan slog tolv tände jag tändaren, sjöng tyst för mig själv , åt pajen och öppnade paketet från polarna!
  6. Första natten i mitt hus. Hade tatt bäddmadrassen å bäddade po golvet nästa dag tog jag några lampor åsså!
  7. Biscaya 1993. Var i Visby hamn. Som vanligt när vi hade hundvakten var det ankarvakt, Min vakt satt två å två medan styrbordsvakten som kom sen satt själva vilket innebar att jag stannade lite extra å satt vakt med Marie(a)
  8. Tält hos Björkman. Enda orsaken var att det var lättare att smyaga ut för att palla frukt hos grannarna!
  9. Hösten -93 skulle jobba natt po göingeväge å sen gå po föreläsning. Kom ut från huset å halkar vilket innebar att skjortan jag hade med mig å mina byssor var helt leriga. den natten jobbade jag i kalsongerna medan mina kläder tvättades. Föreläsningen g´dan därpo var två timmars filmvisning av hinduisk begravningsceremoni. var nog vaken en hel kvart under hela filmen... Jättebra när vi sen skulle diskutera den!
  10. Rekresan för EB 2006. Maja hade bokat min resa så jag åkte först genom hela Sverige till Stockholm. Försökte sova i Tobbes lägenhet. Sen upp tidigt för att vara po Skavsta. Slumrade ytterst lite po planet innan vi körde genom halva Tysklnad innan vi kunde börja reka po eftermiddan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: