olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

E ni trötta po Rumänien än?

Kategori: Allmänt

Rumänien detta land där man säger att en maträtt inte är mat om den inte innehåller kött. I detta land har jag käkat en vegetarisk rätt. Jag blev till o med erbjuden en korvbit men tackade nej.... Hoppas inte nån från MARS ser detta! För att göra min förvirring ännu större så drack jag te. Känns som att jag kommer att bli en annan människa efter sommarens äventyr!
Kvällen vi åt dettas bodde vi po............ ( Kan inte avslöja var eftersom exploriterna inte ska ha en aning om var nånstans i Rumänien de ska hän!) Där fanns ingen värme så vi fick själva hugga ved till kaminen ( något fuktig) Jag å Sofia slängde oss över yxorna å började hugga ända tills det blev för mörkt.
Som ni ser bidde det lite väl mycket som vi fick lämna efter oss!
Po tal om mat. Idag när jag körde in och besökte töserna, som älskar att laga mat till mig, kom jag att stå nos mot nos med en ferrari.
Mannen som körde ferrarin lämnade sin  inte så gamla, unge i bilen å gick in. Jag trodde naturligtvis att han beställde å sen tog med sig maten. Men inte; han satte sig å åt medan ungen satt kvar i barnstolen där ute.
Nu har jag ju ingen praktisk erfarenhet av ungar men gör man verkligen så??

Kommentarer

  • Adéle säger:

    Nej så gör man inte!!!

    2012-04-14 | 19:16:24

Kommentera inlägget här: