olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Snart så.....

Kategori: Allmänt

Det här med högtider!

Om vi börjar med julen. Håller po i över en månad och man måste hitta den perfekta klappen. I och för sig e det gott med sill, skinka, revbenspjäll å allt annat gott men. För att inte tala om Apotekarnes julmust! Näe då kan jag lika bra jobba!

Nyår! Festa å va trevlig trots att det är långt efter läggdax. raketer som smäller i två veckor... Näe kan lika bra jobba, förutom po nyårsdag då det är Ivanhoe po tvn.

Amerikanska handlarnas högtid. aka Allahjärtans dag. Inget om man e singel!!

Påsk. Go mat,sill å ägg! Tyvärr tänker alla att de kan jobba! Så då får jag dricka Apotekarnes påskmust istället.

Midsommar! Fylla å svinerier. Näe då kan jag lika bra jobba, trots den goa sillen å nypotatisen med gäslök och gräddfil. I och för sig är släkträffen på middsomardag rätt så trevlig!

Kräftskiva. nubbe å snapsvisa å sumpiga kräldjur som kan vara gode i lagom mängd. Bara man slapp skala dem!

Halloween. Ytterligare en av de amerikanska handlarnas högtider...Varför importerar vi sånt skit!!! Å dessutom tycker jag inte om att klä ut mig!

Nä min favorit högtid på året är Gåsamiddan. Då samlas man runt bordet, maten är i centrum av upplevelsen å denna fantastiska fågel. Jag längtar!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: