olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Ninaninanininaaninanininiiiiiii....

Kategori: Allmänt

Dagens boktips: Hotellet i hörnet av bitter och ljuv, av Jamie Ford!

Henry vaknade till där hanlåg på den smutsiga halmmadrassen på golvet. Taket läckte och regnet droppade ner i en tvättbalja som stod mitt på golvet i vad som skulle likna familjen Okabes vardagsrum. Till höger om honom hängde några skynken, och på ena sidan sov Keiok och hennes lillebror, och på den andra Keikos föräldrar.

En underbar feelgod roman som väckte en del tankar hos mig. Tack killen på Kindvalls för förslaget.

Kan även tipsa om Carin Hjulströms bok. "Finns inte på kartan"

Om jag nu ska vara så där lite kulturell så körde jag runt i Eslöv i går för att se lite på Eslöv lyser. Och det som slog mig var att det överallt samlades små folkmassor och tittade på detta. Vi ska kanske vara tacksamma att vi har Eva Hallberg och kultur och fritidsförvaltningen som verkligen har jobbat med att sätta Eslöv på kartan! Om ni inte har varit ute på stan och sett detta så gå ut i kväll elller nån gång i veckan för att titta. Vänta bara tills det blitt mörkt!
Om ni nu har oturen att inte bo i Eslövs omkrets så åk hit och gör ett besök!


Viltrapport: Vet inte om jag vill räkna de (troligtvis dov) som skymtar precis i utkanten av strålkastarskenet när jag kör. En fågel flög upp precis framför mig, det var nästan så att jag duckade där jag körde!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: