olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

?

Kategori: Allmänt

Varför får jag såna kanonbra inläggsidéer när jag och Ebba är ute och kör? Men sen så Hinner jag glömma bort dem innan jag har fått ner dem i text här !

Idag tänkte jag klaga på sossarna!!
Eller rättare sagt uppmana de sossar som eventuellt läser här att gå till ledningen och förklara att den tillbakagång som har skett de senaste åren, beror på att ni inte har berättat för svenska folket vad ni vill. Det ni har sagt i åtminstone de två senaste valrörelserna är att ni vill göra tvärtom mot vad  Borgarna vill! Detta kan jag säga fungerar inte så ta nu er i kragen och tänk igenom vad ni vill göra och förklara det så att vi. svenska folket som röstar förstår och därmed kan bilda oss en uppfattning om vi tycker det är bra eller dåligt.
Passa även på att säga till Juholt att ställa upp på debatter. ÄVEN om han skulle få råka stå brevid SD. Annars uppfattas han som väldigt oseriös! Skulle kunna uttrycka det med andra ord men avstår!

Å hur kom jag nu in po politik??
Jo jag läste om att Spanien var nästa land som stod inför en ekonomisk kris som tidigare Grekland, Italien, Island etc..Detta fick mig att fundera po hur snabbt det kan gå och hur oroligt det kan bli därute. Utanför Eslöv och dess tvåmila radie!
Och om det nu kan vända så kvickt kan det kanske även bli oroligt med risk för krigshandlingar å då är vi inte förskonade po något sätt. Så därför behöver vi ett försvar. Som är anpassat till den hotbild som kan föreligga.
Jag tror till exempel inte att vi behöver ett invasionsförsvar!
De som bestämmer om försvaret är politiker i riksdag och regering och sist jag röstade i de valen röstade jag po sossarna. trots att de inte hade nått eget vettigt förslag. Å hit har vi nu alltså nått!

Tur att jag inte sa detta högt för då hade jag blivit törstig.........

Kommentarer

  • Mikael Thuresson säger:

    Dr.Julmust,I presume?

    2011-11-23 | 05:35:37

Kommentera inlägget här: