olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Är jag lycklig??

Kategori: Allmänt

Vad är lycka?
Är det ett tillstånd av eufori? Eller är det bara när man känner avsaknaden av miserabel?
Om man menar att man bara är lycklig när man upplever den där euforiska känslan så NEJ då är jag inte lycklig! Men om man som jag är rätt så nöjd med tillvaron just nu? Visst har jag mina krämpor. Mitt ena ben gör överjävlusiskt ont, självdiagnosticerad Ischias. Å inte kändes det bättre när jag googlade ischias. Och visst saknar jag ibland en rar tös att mysa med i soffan och vi ska ju inte tala om att få pengarna att räcka till elräkningen. Men trots detta så känner jag mig just nu tillfreds med tillvaron. Alltså är jag lycklig!
För inte kan detta så nödvändiga tillstånd vara ett ouppnåeligt mål som man (läs jag) ofta inte uppnår. Nä, min känsla just nu är att jag är LYCKLIG och detta grundar sig på det faktum att jag .... Är det Nirvana som jag uppnått? Kanske det!



Bilden togs  av Sofia Schmiedt i somras när jag campade med sådär en 40000 andra glada campare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: