olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Va?!

Kategori: Allmänt

Ja jag vet. Jag har inte skrivit po ett par dar, men jag har varit po övernattning med scouterna och Carina sa att det inte gjorde nått för hon hade inte sin dator med och kunde läsa!

Jag tänkte idag börja med viltrapporten. Kanske mest för att jag hade en verkligen bra sak att skriva som jag har glömt bort.

Po vägen in till Eslöv såg jag inget intressant.
Men jag skulle till Hörby Ringsjöstrand po internat med jobb och när jag kom till Eslöv insåg jag att de jobbade så möed vid flygstaden. Kom ihåg att Elen var en halvtimme sen till jobb häromdan pga. av vägarbetena så jag valde att köra över skarhult till e 22.
Hade precis passerat Gryby när jag såg två rå betandes po fältet!
Såg baken po ytterligare en vid skarhult samt en otto-hund när jag närmade mig Hurva.
Kan förresten säga att det var ett misstag att ta e22an. De jobbade po den åsså!

Har som sagt tillbringat helgen i Kävlinge med spårarövernattning. som vanligt hade jag svårt att sova.  Jag säger inte att jag har vridit mig po natten men blixtlåset som började po vänster sida var po höger när det var morgon.
Vädret var sisådär så vi fick tillbringa största tiden inne. Detta innebar också att nästan hela mitt förråd av paracord gick åt. Vilken tur att jag har 60 meter som ligger po posten, eller är det i min postlåda?? Kommer inte åt den förrän i morron!

Denna veckan kommer jag att sova borta varannan natt. Å aldrig i samma säng två gånger. Förutom min egen då!

Det är jobb, internat, utbildning och till helgen ska jag åka till Norrland ( Linköping) och planera EB. Jag vet att jag har lagt billetterna po ett bra ställe........
Det är så roligt med arrangemangen nästa år. Tre Tysklandsexploriter är med och arrangerar samt min Sofia från i somras! Nu senast var det Sixten som sällade sig till oss i Rumäniengänget. Det blir nog kanon! speciellt med de som redan är med.
Sixten heter egentligen nått annat men jag kommer inte ihåg vad!

Nämde jag att jag somnade redan vid sextiden igårkväll!

Tänkte börja med min önskelista

Gerber apocalypsekit...ca 349 dollar
Beargryllskniv eller parang från Gerber
Johan Glans" Det mörka hotet! JA, Johan jag förstod titeln... Kan det bero på att jag är från Eslöv??

En bok... Eller kanske ett presentkort på Bokia eller nån näthandel (Pocketshop?). De flesta böcker som jag brukar få har jag oftast redan!

Om jag kommer po nått mer så.........

En back julmust så klart ;-)

Kommentarer

  • Johan säger:

    gryllskniven är inget att sikta efter. Köp en F1 eller en Extrama ratio Fulcrum C

    2011-12-06 | 21:34:02
    Bloggadress: http://swaf.se

Kommentera inlägget här: