olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Ode till Julmust

Kategori: Allmänt

Tänk att få ta fram sin swiss från fickan. Veckla ut kapsylöppnaren och med ett litet plopp öppna  den kylskåpskalla glasflaskan. Ta sen fram ett lagom stort glas och börja hälla. Sakta! Vi vill ju inte att det ska skumma över! Se hur den mörka drycken glider ner längs glaskanten medan skummet sakta stiger mot glasets rand. Håll upp glaset mot ljuset så ser du att inget skiner igenom den mörka brygden. Du för upp glaset mot munnen och känner samtidigt doften som ljuvligt letar sig in i dina näsborrar. Smaken av skummet som snart tas över av denna ljuvliga nektar. Denna dryck som återföder de fantasier du som pågaslarver fick om att du hade fått tag på vikingarnas mjöds som skummande flödade ur Heidruns spenar!


Ja jag gillar julmust!!

Po väg till stan idag såg jag en fasantocke precis innan räliga kurvan. Den tittade sog omkring och väntade tills jag precis var framme vid den innan den huvudstupa sprang över vägen. Den dumma jäveln. Undras om den är släkt med kamikazeigelkottarna?

Vad besviken jag bidde när mitt paket med paracord inte hade kommit :'-(

Kommentarer


Kommentera inlägget här: