olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Juldagsblues

Kategori: Allmänt

Då var det juldagen denna sista juldagen nånsin eftersom världen kommer att gå under 2012. Men mer om det senare!
I går po julafton slog jag nytt rekord här po bloggen, 44 personer som vart inne och läst. Kanske det beror po att jag la ut en annons här?
Dagen idag har jag tillbringat i sängen. Jag slutade i morse åkte him och la mig för att kanske sova en liten stund men vaknade inte förrän vid fyra tiden. Å då bidde det bråttom eftersom jag skulle vara hos syrran halv fem! Väl hos syrran blir jag bjuden po nån konstig mörk skummande dryck som min svåger påstod var julmust, men hur jag än tittade stod det inte Apotekarnes po den. Han sa att den hade vunnit alla tester, men han borde veta att riktig julmust inte bryr sig om några tester. Den är godast ändå!
Jag tänkte skriva lite om fåglar. Det finns tre sorters fåglar.
Pjoddar: små och piper.
Kråkor: skränar
Örnar: stora fåglar
Ånkor: har simfötter
Storkar: Har långa ben
Detta pga. att jag såg en stork vid Trollenäs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: