olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Jag är diskriminerad

Kategori: Allmänt

Ni som har läst mina status uppdateringarpo fejjan märkte kanske att jag var något upprörd igår. Orsaken till detta står skånetrafiken för... Eller rättare sagt de som bestämmer över hur tågen ska gå eller inte gå!
Bakgrunden till det hela var att jag hade vart i Linköping. Tack för trevligt sällskap Sofia, Sofia, Carl, Anna och lite Erika. Erika hade dessutom en av de mest ovanliga pluggställningar jag nånsinn sett!
Jag var dessutom dunderförkyld. Levde på Otrivin comp, som får mig att klökas varje gång jag sprutar upp det i näsan. Hade för första gången nånsin köpt echinagard. Egentligen var det nått annat namn men den verksamma beståndsdelen var samma som i echinagard och det kommer jag ihåg!
Nåja po vägen him var det arbete nånstans po stambanan så jag fick ta byssen till Lynd från Osby. Detta förlängde restiden med en timme i alla fall. Dessutom var det ett gäng där bak som höll låda hela tiden, nån av töserna fnittrade konstant!
Väl i Lund går jag för att köpa en biljett till eslöv. Ser att det går ett tåg 2342 och tänker "en kvart, det är väl helt ok att vänta!"
Men såkommer jag po att det är ju ett ö-tåg å dem går inte alltid till Eslöv nuförtiden. Går för att kolla upp men då stå det bara vilken slutort tåget har så jag får sätta mig i västra stationsdelen och ta upp min laptop.
Då går det tåget INTE till Eslöv utan jag får vänta till tio över midnatt.
Nu var jag verkligen trött!
Så jag sitter kvar och underhåller mig med att chatta med så många som möjligt!
Då kommer det en väktare och stänger stationen. Jag frågar lite uppgivet om det är öppet nånstans men han hänvisar mig till macdonalds... Hopas i alla fall att han menade burger king.
Så det var bara att sätta sig ute po perrongen och vänta i 20 minuter..
Om ö-tåget hade stannat i Eslöv hade jag suttit i Ebba vid det här laget.
Så något trött sjuk och allmänt kinkig kommer jag him strax innan ett po morronen. En resa po ca sju och en halvtimme!
så nu mina kära Eslövsmedborgare Är det inte dax att vi kräver vår rätt. Eslöv som blev stad pga järnvägen är nu diskriminerad!! Vi borde anmäla till DO!!
Vi kräver:
  • Max en halvtimme mellan tågen utanför rusningstrafiken!
  • Max 20 minuter mellan tågen under rusningstrafiken!
  • Varannat tåg ska vara Ö-tåg som går direkt till Köpendanmark!
  • 6 avgångar med x 2000 till Stockholm ( Vill vi det egentligen?) per dag
  • Tillika sex ankommande Stockholmståg per dag.
Om detta inte går igenom ska inget av de pågatåg som servar ( kan skånetrafiken ordet service?) Eslöv Gå längre än till Höör. Om nu Hässleholms- å Kristianstadsborna tvunget ska ha sju minuter kortare resa behöver de INTE sitta å ta plats po våra tåg!
Jag tänkte avsluta lite positivt och berätta att det stod sex dov parkerade vid Trolleholm!
En liten låt som passar när man befinner sig i Lund å inte kan komma him pga Skånetrafiken!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: