olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Ljusskygga kollegor!

Kategori: livskvalitet

Var po brandutbildning igår. Och även om det var intressant kan jag inte påstå att jag fick med mig så mycket nytt!

Har övat med brandsläckare och filt några gånger nu och sett filmen om discoteksbranden i Göteborg. 
nått fick jag iallafall med mig från utbildningen 😁


Men återigen kom tankarna. Hur kan jag engagera mig? Vilka frivilligorganisationer är vettiga?
Ska jag kolla om jag kan återgå till hemvärnet? Fikk, Vad är det egentligen?  Civilförsvarsförbundet finns det nått jag kan göra där? Röda korset, kan jag bli utbildare?
Missing people? Men jag vill göra mer än leta efter människor?
Maria är po mig om att göra brandmanstestet. Vet inte hur seriös hon är men jag bor ju mer än 4 minuter från brandstationen så jag kan inte bli deltidare.
Men brandvärnet i marieholm? Undras vilka krav de har? Finns det nån åldersgräns? Å hur får jag kontakt?
Tips å idéer mottages!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: