olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Walking on sunshine

Kategori: viktnedgång

Vet inte vad det är, de fyra dagarna utan träning? Änglapasset i tisdags? eller bara att jag hade två dagar off? (Av de fyra jag skulle ha haft)
Men jag mår bra! Så passa po att umgås med mig nu när jag inte är mitt vanlig sura jag 😁

Idag gick jag upp tidigt för att köra dödspasset resurrection.  Det är rätt skönt att va helt själv po gymmet åtminstone första timmen. För det är drygt många övningar som tar tid. Maria tycker det bara ska ta e en och en halv timme max, helst bara en å en kvart.  Å jag har inte lyckats köra det snabbare än 1 å 45. 
Men idag så flöt det po. Jag provade att köra utan skor po knäböjningar. Och jag gjorde om upplägget lite. Gjorde alla övningarna där nere innan jag gick upp och körde där. Har inte sagt detta till Maria så jag hoppas det är ok 😉
Men som alla vet när man är inne i ett flow.  Det  kommer alltid nått och ställer käppar i hjulet. Den ena efter den andra kom och började snacka. Så nä jag kom inte ner po de tider som Maria tycker jag ska köra passet po 😁

Efter gymmet körde jag till Barsebäck. Gäller ju att passa po när jag är nära. Och som vanligt blir man uttittad när man hänger upp hängmattan mellan träden. Får säga att hängmattan var det bästa köp jag gjorde förra året!

Chattade med Maria och berättade hur passet hade gått. Det gör jag varje gång. Hon vet precis vad jag gör och inte gör i träningsväg. Och annars 😜
Ibland tror jag hon vill ta livet av mig. Hon föreslog att jag skulle följa med ut och springa. Tack gode Gud för dygnspass så man har en ursäkt att inte göra det!

En annan grej är att jag fick mitt semesterprogram häromdan. Ja inte ens när jag flyr landet i några veckor kommer jag undan! Och har ni tänkt po språket de använder po gym? 
Man tycker väl att jag vid det här laget hade lärt mig lite men nä. Jag har ju svårt att komma ihåg namn po folk och saker fråga bara mina syskonbarn och barnbarn och en uppsjö av scouter jag varit ledare för. De har alla fått egna namn av mig!
Likadant är det med övningar. Det bästa är när jag kan visa och säga till Maria "Den övningen" samtidigt som jag trycker upp med armarna eller gör nått annat för att illustrera rörelsen. Så när jag då får det i skriftlig form blir jag ju tvungen att googla. Amrap t.ex vad är det? 
Nåja jag kanske träffar Maria nån gång innan semestern och kan fråga vad hon egentligen menar.

Dagens bonus en bild från Kävlinge med utsikt över ån. Togs po midsommarafton 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: