olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Svettigt värre

Kategori: viktnedgång

Semester och sovmorgon! Ja inte om man har Maria som PT. I arla morgonstund infann jag mig po gymmet.
Dagens pass bestod av 400 meter po löpbandet, 30 burpees och 20 armhävningar. Repetera tills 30 minuter har gått. 
Tydligen ska jag va försiktig med vad jag önskar mig. Hade sagt till Maria att hon ska köra slut po mig nu när jag ska resa bort. Nä ni får inga vinster om ni lyckas gissa vart jag ska resa 😜

Började lite försiktigt po löpbandet, satte vad jag tyckte var en lagom fart. Speciellt med tanke po att jag inte kört löpbandet po ett tag och vet vilken fart jag klarar. Naturligtvis höjde Maria hastigheten direkt!

Fortsatte med burpees uppdelade i sjok om 10.  Hade gett mig fan po att jag skulle klara dem med hopp och det gick. Precis!


Sen kom fasan. Armhävningar. Fick inte till tekniken så det var hur jobbigt som helst. Tror faktiskt att jag inte gjorde 20. Maria har räknat fel förr 😉

Å så började vi om. Löpningen gick förvånansvärt bra.  Burpeesen inte lika bra det blev inga hopp här. Men armhävningarna. Dem! 
Fick in rätt position po kroppen och gjorde dem i sjok om fem. Åtminstone första 10. Blev naturligtvis tröttare po slutet så då fick det blev 3 per omgång. 

Och så började vi om. 400 meter. Jävlar vad jobbigt. Hade inte Maria stått där  hade jag hoppat av......
Blev tvungen att sänka farten. Denna gången utan att Maria höjde. Men trots det var det nära att jag trillade av bandet. Sprang ungefär 300 meter innan jag kände att jag återhämtat mig så mycket att jag kunde höja farten igen! Och vips hade 30 minuter gått
Nästa gång ska vi hinna längre,  typ en burpees till 🤣😂

Efter en lååååång vilopaus fick vi torka upp sjöarna jag skapat. Och så gick vi ner för en mätning. 35 kg.

Det bästa var att vi fick tid att prata. Känner att jag verkligen saknar detta nu sen vi började med varannan veckaträning!
Fast jag glömde ju fråga om semesterschemat!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: