olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Fredagsmys

Kategori: samhällsdebatt

Varje vecka planerar jag mina träningspass och slickar dem till Maria.Så trots att jag sovit nästan hela dan. Var nog litta slutkörd.  Fick jag ge mig po att springa 5 km.
Har hållit po nu i mer än 10 månader och jag kan fortfarande inte tycka det är roligt att träna. Visst känns det bättre vissa pass men de som gör mest nytta är ju de  långa tråkiga, enformiga som dödspasset eller att springa! 
Jag tänkte  hålla mig här po 5 km ett  tag. Dels för att kunna öka takten men jag hade ju också hoppats po att det skulle kännas lättare.
Så idag Benen kändes bra de två första kilometrarna.  Det var huvudvärken och andningen som var jobbig.  Gick rätt hyfsat om man jämför med hastigheten sist. 
Sen efter 3 km bara. Ja jag vet inte varför men jag gav upp och började gå. Tänkte att jag skulle gå tills appen sa att det hade gått 30 minuter och sen börja springa igen. Vilket jag gjorde några hundra meter.  Så fortsatte jag med mer gående än springande tills det var ca 7-800 meter kvar. Då tog jag och sprang mellan varannan reflexstolpe och gick mellan varannan ända tills jag kom him!
Maria tycker jag skulle va nöjd, men det känns ju fortfarande tungt och jävligt. Även om snittet per km blev 20 sekunder bättre än sist jag sprang

Har just nu 4 dagar ledigt.  Om jobbet ringer säger jag att jag druckit en öl och inte kan bli inbeordrad. Dagens verklighet för personal inom vården. Sen ska jag bara jobba tre pass innan semestern 😁

Såg att röda korset ska samordna frivilliga som vill hjälpa till med skogsbränderna. Funderar po att anmäla mig. Finns det ett bättre sätt att tillbringa 4 veckors semester?

 Är det någon som funderar po att gå en powerwalk söndag eller måndag kan ni ju  säga till så kan vi ha sällskap. Har inget inplanerat förutom ett bodybalancepass Maria tyckte vi skulle gå po. Och vem är jag att säga nej till Maria!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: