olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Ut i skogen ska vi gå.......

Kategori: livskvalitet

Skäralid, denna pärla i den skånska naturen.  
Dagens träning blev en 7 km vandring över kopparhatten via liagården och hjortsprånget tillbaka. Ja jag vet det innebär att man måste klättra uppför ravinen två gånger! Men har man klättrat mer 1000 meter uppåt i Fagaras så är det ju ingenting. Eller hur, Maria? 

Tänk bara att gå där nere i ravinen. Hör hur de skjuter i fjärran. Jag antar att det var po en skjutvall.  Annars tycker jag synd om det stackars rådjuret som blev utsatt för den mängden skott! 
Lyssna po dina egna fotsteg där du traskar fram po spängerna.  Hör hur bäcken forsar. Eller porlar iallafall!
Attans där går nån där framme! Danskar! Och jag går ifatt och om!
Det är fuktigt, plötsligt droppar det från träden. Eller är det regnet som kommer åter?
Stigen delar sig. Ska jag gå vänster eller höger? Märks att det var några år sedan man gick här! Nåja jag litar po mitt lokalsinne 😁
Attans va dålig stigen blev. Full med sten. Men jag fortsätter! Ska bara upp en bit längs bäcken, sen över och uppför branten!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: