olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

"Jag borde komma med en varningslapp! "

Kategori: träna

Body balance!  Vem kom po denna hemska tortyr.  Man kan ju tycka att ett pass där man varken springer, hoppar eller lyfter inte borde va så jobbigt? Men ack vad fel man har då! 
Känslan när man står där uppochner och ser hur svetten droppar, jag menar rinner ner och bildar en sjö under mig!
Men när jag sneglar po Maria har hon ett belåtet leende po läpparna.  Inte det där lyckliga hon får efter ett hårt träningspass, oavsett om det är jag eller hon själv som plågats. Det där ögonen lyser och näsan rynkar sig! 
Nä hon såg så nöjd ut som om hon har hamnat i sitt rätta element!

En dag ska jag också va lika rörlig!

Jag har en sån djävlusiskt träningsvärk i ballarna, stjärten, skinkorna, rumpan! Och visserligen var Maria po mig med kvastaskaftet igår men hon slog iallafall inte!





Hamnade i en politisk diskussion. 
Vill bara klargöra för såna som tycker jag ska vakna att ni har fel! 
Det finns inga enkla lösningar, världen är grå inte svart eller vit!
Ett vallöfte är inget löfte utan en vägvisare om vart man vill gå!
Alla människor har ett värde! 
Om man inte förklarat för nån hur det fungerar, kan man inte kräva att de ska fatta!
Politik handlar om att köpslå!
Om man inte röstar kan man inte gnälla!
När man väljer gör man det med förnuftet, inte känslan!

Så kom igen och försök få mig po andra tankar 😁

Kommentarer


Kommentera inlägget här: