olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Blå,blå, blåa skor!

Kategori: Allmänt

Jag brukar oftast träna po förmiddan.  Därför följer träningsvärken samma mönster. Po morgonen dan efter börjar det kännas. Under dan eskalerar det för att må höjdpunkten po kvällen. Sen dröjer sig värken kvar en vecka. 
Just nu har jag ont i rumpan och baksidan po låren. Man vet att det var ett bra pass om det gör ont när man sitter! 

Tog en  PW idag. Testade mina nya röda skor, samtidigt som jag lyssnade po Kal p Dals blåa skor! Kändes bra så jag tänkte försöka komma under 45 minuter po min runda.  Men det fanns några hinder.  Först och främst en isig grusväg.  Men skorna hade bra grepp så. Tyvärr stod det en skofsmaskin och lastade stockar  så jag fick ta en annan lite längre väg. Dessutom kom jag ur gpsen  så den trodde att jag bara gick 2,14 kilometer.
Fast hastigheten po slutet var tillfredsställande.  Den sträcka jag gick mellan 45 minuter å 50 minuter uppskattade jag till att den brukar ta ca 7 minuter så......
Fick ett litet tryck ovan po vänster tå men det borde gå att justera!

Fick löparkläderna  jag beställde men de var alldeles för små! Är det så här när man handlar po olika ställen? Finns kanske fördelar med att ha storlekar som bara går att köpa po ett eller två ställen!
Visserligen brukar löpare va väldigt taniga men storlekar ska ju va densamma  eller?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: