olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Attans

Kategori: Allmänt

Jag har sett i spinning sammanhang att det är vanligt med så kallad vasaloppscykling.  Dvs de cyklar lika länge som det tar för första personen att gå i mål.  Jag hade tänkt att jag skulle va med po detta i år och nu har gymmet börjat skylta om det. Men det är ju samtidigt som Stävietrail så jag kan ju inte! Vilken fasa!

Dagen pass blev ett renodlat benpass.  Oftast gör jag helkroppsstyrkepass men i måndags tog vi bara brösten därför fanns det utrymme att lägga in ett extrapass i veckan och då ben. Tycker det gick ok. Hade bestämt mig för att utmana mig själv och öka tyngderna vilket jag gjorde. Gjorde bla PB po sumomarklyft. 100 kg.
Det är lite intressant att det känns mycket tyngre om jag gör sumo än om jag tar hexbaren.  Med den ligger mitt PB po 130kg.  


Nåja känner mig skakig i benen och det bränner i rumpan efter höftlyften så jag är väl nöjd efter passet!


Har beställt lite kläder för att kunna springa i. Det jag beställde i måndags kom idag å det jag beställde i söndags skickades idag? Hoppas det kommer innan helgen ialla fall. 
Blir lite undrande när alla löparjackor jag provat är minst två storlekar för små? Det är ju trots allt den storleken jag kommit ner till nu även om vissa t-shirts är en aningens tajta.  Är det så att de gör löparkläder i mindre storlekar än italienskt? isåfall varför?

Jag ska ju börja lämna blod igen. Kunde inte komma när det var dags men i nästa vecka står bussen po gymmets parkering igen. Men man ska ju inte träna de dagar man lämnar så..... 
Dilemmat nu är om jag  ska hoppa över bodybalance nästa vecka eller ska jag vänta med att lämna blod tills den står i Svalöv?
Jag vill ju inte rucka po mina rutiner! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: