olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

Alla minns en fegis

Kategori: Allmänt

Ok vi ska kanske klargöra en sak. Po måndagsförmiddagarna  är jag upptagen. Försök inte nå mig, varken telefon eller annat sätt. Ska jag bli inbeordrad till övertid får ni släpa dit mig!
Måndagarna är avsatta till mys med Maria! 
Ok mys å mys. Det är kanske en definitionsfråga.  Men när jag  po två meters håll, utan glasögon, ser Marias leende och glädjen i hennes blick vet jag att hon myser! 
 Idag t.ex mös vi en lång stund i bänkpressen.  Vi mös så möed att jag knappt orkade lyfta bara stången. 
Sen tog vi lite lättare övningar innan vi avslutade med nått roligt.  Hur kunde jag gissa att det rörde sig om armhävningar? 
Ok jag gissade inte att hon ville jag skulle göra 100 av dem po en kvart men......
Så med bröstmuskler som var helt slut var det bara att slänga sig po golvet och börja.  Klarade två innan jag dunsar  i mattan första gången.  Detta blir ett långt pass.  Hoppas hon går po tiden och inte antalet.  Så när jag närmade mig kvarten satte jag som mål att jag skulle komma upp i 50 ialla fall.
Nu kan vi kanske diskutera om verkligen alla skulle räknas? Själv tycker jag att det mest var  armhävningsmarkeringar men Maria lät dem passera. Vill hon inte spendera hela dan å natten med mig po gymmet?  Jag satte själv upp målet att jag skulle nått 50 när tiden var slut.  Men attans Maria säger 60. Och när jag väl var där säger hon 70. Jag fick en stark misstanke att det var antalet och inte tiden som räknades 😁
Som tur var hade jag hittat flytet så att jag kunde göra 5 markeringar och sen vila.  Så det gick rätt fort. Tror jag!
 Nu väntar jag bara po att träningsvärken ska sätta in. Mina bröstmuskler var så slut att jag knappt kunde shamponera håret efteråt

Hoppas min kollega godkänner bilden. Jag visar iallafall inte skrevet! 
 
Vi pratade lite träningsplanering och jag fick faktiskt tillåtelse att köra ett extrapass i veckan. Så nu blir det PW torsdag förmiddag  och söndag. Nån som vill göra mig sällskap? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: