olasjunnesson

Svaret på den stora frågan om livet universum och allting!

lämna blod och andra små lustigheter

Kategori: Allmänt

Sist Maria hade varit hos frissa och jag kommenterade det, började hon skälla po mig för att jag var en vecka sen. Att jag inte hade sett henne po hela veckan tog hon ingen hänsyn till! 
Men två kan spela det spelet!
Igår var jag hos Emily och klippte mig. Hon stylade även med vax å allt. Å de gångerna jag kammar håret po ett år är lätträknade.  Räcker vanligtvis med ett par fingrar genom det efter dusch!
Sen gick jag och tränade Tone som Maria leder men hon såg inte min nya fina frisyr.
Nästa gång får jag väl färga håret eller raka bort allt!

Po tal om Tone, ni borde testa det, så gick det rätt bra. Maria behövde bara skrika po mig en gång.  Såvida inte alla uppmanigar om att sträcka po sig var till mig 🤔

Efteråt var det en halvtimme bodybalance.  Och det är verkligen skillnad po att göra det efter ett pass och inte. Men det börjar ta sig. Tycker jag! Jag får tag om foten när jag sträcker mig bakåt. Po slutet är det en position som jag döpt till föda barn.  Heter säkert nått annat men..... 
Den går ut po att man ligger po rygg tar tag om båda fötterna och sträcker ut benen. Oftast så stannar jag vid hålla fast fötterna men igår kunde jag faktiskt sträcka ut benen!

Häromdan var jag och lämnade blod. Visste ni att det bara 3,5% som lämnar? Om den sifran stiger till 4,5 är vi helt självförsörjande. Just saying! 

Min kollega hade köpt in nya skrivbordslampor. Jag satt vid datorn, hade precis fått blåskärm för femtioelfte gången i år, och skulle bara sänka ner den en cm. Hela skiten gick av! Å inte fick jag gå him för det!

Tränade ju med Maria i måndags.  Armarna var helt färdiga, hade ingen kraft kvar i dem. Speciellt den vänstra.  Men två dagar senare var det höger sidan jag hade problem med.  Först å främst gjorde det så ont i höger skuldra att jag kände mig som Quasimodo. Vet ni inte vem det är så tänk ringaren i Notre dam, inte Disney versionen då utan en gammal svart vit film!
Men jag fick även så ont i höger arm. Liknande den känsla som jag brottades med hela hösten. 
Som tur är så verkar det klinga av rätt snabbt och jag är bara lite öm när jag verkligen sträcker ut armen. Hoppas verkligen att det inte ska bli som i höstas. Kommer att skjuta mig om det dyker upp ett nytt problem! 

Idag är det ett år sedan Maria drog med mig po mitt första cykelpass!

I morgon ska jag springa i Tomellilla. Känner mig inte alls redo!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: